شیطان

شیطانی به شیطان دیگر گفت:به آن مرد مقدس متواضع نگاه کن که در جاده راه میرود.در این فکرم که به سراغش بروم و روحش را در اختیار بگیرم.
رفیقش گفت:به حرفت گوش نمی دهد،تنها به چیزهای مقدس می اندیشد.
اما شیطان،به همان روش مشتاق و متعصب همیشگی اش،خود را به شکل ملک مقرب جبرائیل در آورد و در برابر مرد ظاهر شد.
گفت:آمده ام به تو کمک کنم.
مرد مقدس گفت:باید من را با شخص دیگری اشتباه گرفته باشی.من در زندگی ام کاری نکرده ام که سزاوار توجه یک فرشته باشم.
و به راه خود ادامه داد ،بی آنکه هرگز بداند از چه چیزی گریخته است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دیدم که تو دریایی و من رود شدم
                                               
                                               در وسعت چشمان تو محدود شد                             آن روز که در آتش عشق افتادم
                                               سر سبز تر از آتش غرود شدم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خرد نقد سرای کائنات است
                                ولیکن عشق اکسیر حیات است.